Εκπαιδευτικά προγράμματα

19-06-2014
Τμήμα
Δ2
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
"Προσπαθώντας για ένα σχολείο χωρίς επιθετικότητα"
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Αφροδίτη Κωστοπούλου

 

Οι μαθητές του Δ2 τμήματος υλοποίησαν τη σχολική χρονιά 2013-2014 πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με τίτλο "Προσπαθώντας για ένα σχολείο χωρίς επιθετικότητα". Γνωρίζοντας ότι το θέμα της παιδικής επιθετικότητας και η αντιμετώπισή του απασχολεί ιδιαίτερα όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, αποφάσισαν να το μελετήσουν και να το διερευνήσουν μέσα από την καθημερινότητά τους.

Οι μαθητές μπόρεσαν να αναγνωρίσουν τις επιθετικές συμπεριφορές, εξέφρασαν τους λόγους που τους οδηγούν σε αυτές και έκαναν προσπάθειες για αλλαγές. Συνειδητοποίησαν ότι κάθε μορφή βίας, λεκτική, συναισθηματική, σωματική κ.λπ. πρέπει να αναφέρεται. Οι νταήδες, οι εξυπνάκηδες και οι δήθεν φίλοι πρέπει να αποκαλύπτονται. Ο παθητικός παρατηρητής δεν είναι αθώος, αλλά είναι  κι αυτός συνένοχος όταν σωπαίνει μπροστά στη βία. Επίσης ότι το θύμα πρέπει να γνωρίζει ότι δε  φταίει εκείνο και ότι θα αντιμετωπισθεί το πρόβλημά του, γιατί υπάρχει πάντα κάποιος κοντά για να το βοηθήσει (φίλοι, γονείς, δάσκαλοι). Τα  παιδιά εξοικειώθηκαν με την έκφραση των συναισθημάτων και κατανόησαν εκείνα τα συναισθήματα που μπορεί να οδηγήσουν σε επιθετικές συμπεριφορές βρίσκοντας τρόπους και τεχνικές διαχείρισης και ελέγχου τους, ώστε να μην οδηγούνται σε συγκρούσεις. Θέματα όπως ο ρατσισμός και η διαφορετικότητα, που οδηγούν και αυτά σε δυσκολίες, εντάσεις και αντιπαραθέσεις, ευαισθητοποίησαν ιδιαίτερα τα παιδιά, τα οποία ερεύνησαν ανάλογες περιπτώσεις στον σχολικό χώρο και έδωσαν χρήσιμες πληροφορίες για τον τρόπο αντιμετώπισης, στήριξης και σεβασμού των παιδιών εκείνων που φαίνονται "αλλιώτικα - διαφορετικά". Εκπαιδεύτηκαν στο να ακούν τους άλλους, αναγνωρίζοντας τη σημασία της επικοινωνίας ως μέσου επίλυσης διαφορών και διαμόρφωσης καλών σχέσεων. Έμαθαν να αναγνωρίζουν τα δικαιώματά τους και να σέβονται τα δικαιώματα των άλλων.

Σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος ήταν έντονο το ενδιαφέρον και αμείωτη η συμμετοχή των μαθητών. Το είδος των δραστηριοτήτων τούς ενθουσίασε και κινητοποίησε τις ικανότητές τους και τη δημιουργικότητά τους. Επιτεύχθηκε η αλληλεπίδραση των μαθητών, η συμμετοχή, η βελτίωση της επικοινωνίας, η συνεργασία και η ομαδικότητα. Η μείωση των περιστατικών σχολικής βίας, κυρίως  λεκτικής  και σωματικής μεταξύ αγοριών και ψυχολογικής μεταξύ κοριτσιών ήταν σημαντική. Η ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των  παιδιών με χαμηλή αυτοεκτίμηση και η βελτίωση της συμπεριφοράς των μαθητών στις καθημερινές τους διαφωνίες στην τάξη και στο προαύλιο ήταν τα πιο θετικά αποτελέσματα του προγράμματος.

 

Έργα των μαθητών που φιλοτεχνήθηκαν κατά τη διάρκεια της υλοποίησης του προγράμματος:

Συγχαρητήρια στους μαθητές για την επιτυχή συμμετοχή τους στο πρόγραμμα!
Καλές διακοπές!