Δραστηριότητες
11-06-2014
Τμήμα Α3
Εκδήλωση παρουσίασης Εκπαιδευτικού Προγράμματος Αγωγής Υγείας
Τίτλος προγράμματος: "Αποδέχομαι - Μοιράζομαι - Εντάσσομαι - Αυτοπροσδιορίζομαι"
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Καλλιόπη Βλάχου (δασκάλα), Θεοδώρα Χανδρινού (εκπαιδευτικός Εικαστικών)
Βιωματικό Εργαστήριο για γονείς
Παρακάτω παρουσιάζονται οι βιωματικές ασκήσεις, που επακολούθησαν της παρουσίασης του προγράμματός μας και οι οποίες πραγματοποιήθηκαν με τους γονείς.
Στόχος του εργαστηρίου ήταν η διευκόλυνση της επικοινωνίας, η ανάπτυξη των διαπροσωπικών σχέσεων, η έκφραση των συναισθημάτων, η ανάδειξη του τρόπου δουλειάς μας στην τάξη, του τρόπου προσέγγισης των προβλημάτων που δημιουργούνται στις σχέσεις των παιδιών αλλά και του τρόπου παρέμβασής μας για την επίλυση τους.
ΤΥΦΩΝΑΣ
(Άλλαξε θέση ανάλογα με τον άνεμο)
Ένα παιχνίδι που αυξάνει την ενέργεια της ομάδας, βοηθά στο σπάσιμο του
πάγου και συμβάλλει στο να χωρίσουμε την ομάδα τυχαία, πράγμα το οποίο οι
συμμετέχοντες το αποδέχονται με ιδιαίτερη ευκολία.
Ο ΤΥΦΛΛΟΣ ΚΑΙ Ο ΜΟΥΓΓΟΣ
Ένα παιχνίδι που στόχο έχει την ανάπτυξη εμπιστοσύνης, μέσω της μη λεκτικής
επικοινωνίας.
ΠΟΣΟ ΚΟΝΤΑ ΣΕ ΑΝΤΕΧΩ
Στην άσκηση αυτή προσπαθούμε να διεκδικήσουμε τον προσωπικό μας χώρο,
στέλνοντας το μήνυμα στον άλλο πότε πρέπει να σταματήσει, προκειμένου να μην
παραβιάσει το χώρο αυτό. Κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης άσκησης
προσπαθούμε να περάσουμε ταυτόχρονα και το μήνυμα της δυσκολίας που
αντιμετωπίζουν τα παιδιά των μικρών κυρίως τάξεων να αντιλαμβάνονται τον
προσωπικό χώρο του καθενός, τα προβλήματα που δημιουργούνται στις σχέσεις
τους από την έλλειψη αυτής της κατανόησης και τον τρόπο που χρησιμοποιούμε
προκειμένου να τα βοηθήσουμε να μάθουν να σέβονται το χώρο του άλλου και να
θέτουν όρια στις καθημερινές τους συναναστροφές.
ΟΙ ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ
Άσκηση αυτογνωσίας που στόχο έχει την ανάδειξη των προτεραιοτήτων και των
στόχων που θέτουμε κατά τη διάρκεια της ζωής μας και της ανάγκης
επαναπροσδιορισμού τους.
ΣΕ ΠΟΙΟ ΒΑΘΜΟ ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΙΣ ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ
ΧΑΡΙΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΟΥ;
Αποτελεί συνέχεια της δραστηριότητας που είχε πραγματοποιηθεί από τους
μαθητές, που είχαν φτιάξει τις
"ομπρέλες προστασίας" τους κατά τη διάρκεια
επεξεργασίας του παραμυθιού «Το φεγγαράκι». Ζητήσαμε λοιπόν από τους γονείς
να απαντήσουν στις ερωτήσεις ενός
φύλλου
εργασίας και στη συνέχεια να συγκρίνουν
τις απαντήσεις τους με όσα είχαν γράψει τα παιδιά τους στις ομπρέλες τους.
Μια ενδιαφέρουσα άσκηση, που πολλές φορές μας αποκαλύπτει πτυχές της
προσωπικότητας του παιδιού, που ίσως δεν γνωρίζαμε ή δεν είχαμε δώσει
ιδιαίτερη σημασία.
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Ζητήσαμε
από τους γονείς να μας εκφράσουν τα
συναισθήματα που βίωσαν κατά τη διάρκεια της παρουσίασης.
Στιγμιότυπα από την εκδήλωση και το εργαστήριο