Δραστηριότητες

(Διδακτικές επισκέψεις)

12-11-2014
Τμήμα:
ΣΤ1
Ιαπωνική Πρεσβεία
Υπεύθυνη δασκάλα: Καλλιόπη Βλάχου
 

Στις 12 Νοεμβρίου 2014 επισκεφτήκαμε την Ιαπωνική πρεσβεία.

Στόχοι της επίσκεψής μας ήταν:

Η υλοποίηση των παραπάνω στόχων έγινε φυσικά με την εμπλοκή πολλών γνωστικών αντικειμένων (Γλώσσα, Γεωγραφία, Ιστορία).

Με αφορμή την επίσκεψη αυτή μας δόθηκε η ευκαιρία να αξιοποιήσουμε τις αντίστοιχες θεματικές ενότητες των  παραπάνω μαθημάτων ως εξής:

Γλώσσα: Ενότητα 6 «Η ζωή σε άλλους τόπους» (Σελ. 89: Πώς δίνουμε πληροφορίες για μία χώρα, ποιος είναι ο ρόλος του Ενεστώτα σε  ένα κείμενο που πληροφορεί / περιγράφει.  Σελ. 80: Με ποιον τρόπο προσπαθούμε να πείσουμε κάποιον ότι η άποψή μας είναι σωστή.)

Φιλαναγνωσία: Διαβάστηκε το παραμύθι της Τόσι Μαρουκί «Χιροσίμα 1945», εκδ. Λαβύρινθος.  Στη συνέχεια δόθηκε το Φύλλο Εργασίας 1 για την καλλιέργεια του Γραπτού Λόγου και συγκεκριμένα την άσκηση των μαθητών στη γραφή επιχειρηματολογικών κειμένων.

Γεωγραφία:  Σ.σ. 119-121: Τα κράτη της Ασίας,  σελ.122: Οι κάτοικοι της Ασίας. Και στα δύο κεφάλαια γίνονται αναφορές στην Ιαπωνία και στους κατοίκους της.

Ιστορία: Με αφορμή τον πρόσφατο εορτασμό της επετείου της 28ης Οκτωβρίου, μας δόθηκε η  δυνατότητα να μιλήσουμε για τον  Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο και τις καταστροφικές συνέπειες του σε όλη την ανθρωπότητα με τη ρίψη των ατομικών βομβών.

ΤΠΕ: Χρήση του υπολογιστή για αναζήτηση πληροφοριών στον παγκόσμιο ιστό και παρουσίαση αυτών με μορφή αρχείου παρουσίασης

 

Δραστηριότητες

Πριν την επίσκεψη:

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε  6 δυάδες και 1 τριάδα και με τη βοήθεια των ερωτήσεων  που βρίσκονται στο Φύλλο Εργασίας 2 συνέλεξαν πληροφορίες από τα βιβλία τους και από πηγές του διαδικτύου. Πληροφορίες που αφορούσαν στη θέση και τη μορφολογία εδάφους της χώρας, τον πολιτισμό της, τις συνήθειες των κατοίκων της, τον σύγχρονο τρόπο ζωής, κ.ά. Στη συνέχεια η κάθε ομάδα παρουσίασε τα αποτελέσματα της εργασίας της στην ολομέλεια ενημερώνοντας έτσι και τις υπόλοιπες ομάδες.  Με τον τρόπο αυτό όλοι οι μαθητές απέκτησαν μια σφαιρική εικόνα της  Ιαπωνίας.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης:

Οι μαθητές ήταν ήδη προετοιμασμένοι, οπότε άκουσαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις επιπλέον πληροφορίες που τους δόθηκαν, ενσωματώνοντάς τες στις ήδη υπάρχουσες. Επιπλέον γνώρισαν την τέχνη της ικεμπάνα από κοντά, καθώς και τους σκοπούς που εξυπηρετεί. Τέλος κατασκεύασαν οριγκάμι.