Δραστηριότητες
(Διδακτικές επισκέψεις)
8-10-2014
Τμήμα: ΣΤ1
Βιομηχανικό
Μουσείο Φωταερίου (Γκάζι)
Υπεύθυνη
δασκάλα: Καλλιόπη Βλάχου
Την Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2014 επισκεφτήκαμε το Μουσείο Φωταερίου στο Γκάζι, όπου οι μαθητές παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Τα παιδιά εξερευνούν το Μουσείο στο Γκάζι».
Με την επίσκεψη αυτή, καθώς και με την αξιοποίηση της 1ης Ενότητας του μαθήματος «Ερευνώ και Ανακαλύπτω» που αναφέρεται στην ΕΝΕΡΓΕΙΑ, δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές:
Να γνωρίσουν από κοντά ένα διαφορετικό είδος μουσείου, το Βιομηχανικό.
Να πληροφορηθούν για τη λειτουργία και τους σκοπούς που εξυπηρετούσε το εργοστάσιο παραγωγής Φωταερίου.
Να μάθουν για το Φωταέριο, τη χρησιμότητά του και την πηγή προέλευσής του.
Να προβληματιστούν σχετικά με τις επιπτώσεις της χρήσης ορυκτών ανθράκων. Τα φουγάρα, η έντονη μυρωδιά στους φούρνους, η καθημερινή παρουσία γιατρού κατά τη διάρκεια λειτουργίας του εργοστασίου, τους βοήθησαν να συνειδητοποιήσουν τα προβλήματα που δημιουργεί στο ανθρώπινο και φυσικό περιβάλλον η καύση των ορυκτών ανθράκων.
Να συγκρίνουν τη μέθοδο διαχωρισμού των προϊόντων του φωταερίου με τη μέθοδο διαχωρισμού των κλασμάτων του πετρελαίου και να διαπιστώσουν τις ομοιότητες των δύο μεθόδων αφού και οι δύο βασίζονται στην ψύξη και τον διαχωρισμό με βάση το σημείο βρασμού του κάθε προϊόντος.
Να εμπλουτίσουν και να επεκτείνουν τις γνώσεις τους σχετικά με τη χρήση των ορυκτών ανθράκων και να αντιληφθούν ότι ανεξάρτητα από το είδος του εργοστασίου (φωταερίου, θερμοηλεκτρικό κ.ά.) η επεξεργασία των ορυκτών ανθράκων αποσκοπεί στην αξιοποίηση της χημικής τους ενέργειας και της μετατροπής της σε άλλες μορφές, χρήσιμες για τον άνθρωπο (φωτεινή, θερμική, ηλεκτρική, κ.ά.). Ταυτόχρονα να συνειδητοποιήσουν τους κινδύνους που εγκυμονεί η λειτουργία αυτών των εργοστασίων για το περιβάλλον.
Να ξεκαθαρίσουν τις έννοιες φυσικό αέριο, γκάζι, υγραέριο (αξιοποίηση του αντίστοιχου κεφαλαίου της Φυσικής σελ.32-33 από το βιβλίο του μαθητή).
Τέλος μας δόθηκε η ευκαιρία να συνδέσουμε την
επίσκεψή μας με την αντίστοιχη ενότητα της Γλώσσας (Πώς περιγράφουμε ένα κτίσμα,
σελ. 24-27).
Μετά την επίσκεψη και με αφορμή την άσκηση «Περιγράφω ένα κτίριο με ιδιαίτερη
σημασία» (Γλώσσα Α’ τεύχος,
σελ. 27), οι μαθητές με τη βοήθεια του
Φύλλου Εργασίας αλλά και
του εντύπου με τις
πληροφορίες, εξέφρασαν γραπτώς τα όσα είδαν άκουσαν και έμαθαν.