Δραστηριότητες
(Δράσεις-Ημερίδες-Σεμινάρια-Παρουσιάσεις-Επισκέψεις δημιουργών)

10-4-2014
Δράσεις του σχολείου μας κατά της σχολικής βίας και εκφοβισμού

 

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως ημέρα κατά της βίας και του σχολικού εκφοβισμού και η 21η Μαρτίου ως ημέρα κατά των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού. Στις 10 Απριλίου, δυο μέρες πριν να κλείσουν τα σχολεία για τις διακοπές του Πάσχα, στο σχολείο μας έγιναν εκδηλώσεις σχετικές με αυτά τα θέματα. Μεταξύ των εκδηλώσεων αυτών ήταν η προβολή αποσπασμάτων ταινιών που βρήκαμε στο διαδίκτυο σχετικών με τα θέματα, η συζήτηση με τους μεγαλύτερους μαθητές γύρω από αυτά και η ζωγραφική από τους μικρότερους με κύριο θέμα τη φιλία.

Το κείμενο που ακολουθεί είναι της εκπαιδευτικού που έχει οριστεί ως υπεύθυνη για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού στο σχολείο μας, της δασκάλας κας Γεωργίλα Δήμητρας.

 

STOP ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ

Στατιστικές έρευνες παγκοσμίως καταλήγουν ότι η βία παρουσιάζει ανησυχητικές διαστάσεις, φτάνοντας και μέσα στα σχολεία με πολλές αρνητικές συνέπειες για τον ψυχισμό των παιδιών. Στόχος μας είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών στην αντιμετώπιση της σχολικής βίας. Με αφορμή την ημέρα κατά της βίας προβάλαμε την ταινία "Τα παιδιά του Παραδείσου", για τις τάξεις Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄,  το "Κόκκινο μπαλόνι", ταινία του 1959, και το βιντεάκι "Νίκησε τον νταή χωρίς να τον αγγίξεις", με σκοπό οι μαθητές να ευαισθητοποιηθούν για θέματα που αφορούν την διαφορετικότητα, είτε στην εθνικότητα, είτε στην εμφάνιση, είτε στο χαρακτήρα. Αγάπη, ενσυναίσθηση, δικαιοσύνη, συνεργασία, φιλία, για ένα κόσμο καλύτερο.

Βρισκόμαστε λίγες μέρες πριν την Μεγάλη Εβδομάδα των Παθών που στις μέρες μας εικονίζει το σύγχρονο δράμα. Το μαρτύριο της μοναξιάς του ανθρώπου που αναζητά την Ελπίδα μέσα από τον Εσταυρωμένο που ανέβηκε στον Γολγοθά με τα ευγενέστερα όπλα: τον Πόνο και την Αγάπη για τον Άνθρωπο.  Αγαπάτε Αλλήλους ως Εαυτόν.

Η αγάπη, η έλλειψη ή η υπερβολή της, ο τρόπος που καθένας την ερμηνεύει διαμορφώνει την εικόνα της κοινωνίας μας. Η σχολική βία είναι σύνθετο φαινόμενο και στην εκδήλωση του συμβάλλει η αλληλεπίδραση ατομικών και κοινωνικών παραγόντων. Η πολιτική καταπίεση, η οικονομική δυσπραγία, η φτώχεια, οι στερήσεις, η ανεργία δημιουργούν τάσεις βίας. Η πλεονεξία, ο εύκολος πλουτισμός, η καταναλωτική αύξηση, η εκμετάλλευση, ο κλονισμός των ηθικών αρχών και η προβολή της βίας ως πετυχημένος τρόπος ζωής δημιουργούν την ανεπαίσθητη παρόρμηση προς αυτήν καθώς το άτομο την διαπράττει συνειδητά ή ασυνείδητα.

Η βία είναι από τα φαινόμενα εκείνα που φαντάζει σαν καταδυναστευτικό θεριό στα μάτια των ανθρώπων και πολύ περισσότερο στα μάτια ενός παιδιού. Η σημερινή κοινωνία προσομοιάζει την κοιλιά ενός κτήνους και η κάθε μορφή βίας δεν είναι παρά ένα βοήθημα στη χώνεψη του. Η ευθύνη που φέρουμε εμείς σαν εκπαιδευτικοί είναι να εμποδίσουμε την πέψη του κτήνους ώστε τα παιδιά μας να μην γνωρίσουν ποτέ την ψυχολογική σκλαβιά και αν τύχει να την συναντήσουν, να την αναγνωρίσουν με μιας και να σημάνουν τα ίδια την λήξη της.