Δραστηριότητες
(Δράσεις-Ημερίδες-Σεμινάρια-Παρουσιάσεις-Επισκέψεις δημιουργών)
12-3-2013
Συμμετοχή του σχολείου μας στην
επιμορφωτική ημερίδα
"Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις"
 

 

 

Την Τρίτη 12 Μαρτίου 2013, στο 7ο Δημοτικό Σχολείο Ιλίου πραγματοποιήθηκε η επιμορφωτική ημερίδα με γενικό τίτλο "Σύγχρονες Διδακτικές Προσεγγίσεις". Η οργάνωση της ημερίδας έγινε από το Σχολικό Σύμβουλο της 35ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Αττικής Δρ. Γιαννούλη Γιαννούλη. Δείτε το πρόγραμμα της ημερίδας εδώ.

Το σχολείο μας συμμετείχε με δύο εισηγητές:

1) Θεόδωρος Αρχοντίδης, δάσκαλος, διευθυντής του σχολείου. Θέματα εισήγησης: «Αξιοποίηση του διαδραστικού πίνακα στο Δημοτικό Σχολείο" και "Αξιοποίηση του ΛΑΜΔΑ. Βιωματικό εργαστήριο για εκπαιδευτικούς των Τμημάτων Ένταξης"

2) Καλλιόπη Βλάχου, δασκάλα του Δ1. Θέμα εισήγησης: «Εφηβεία, συμπεριφορές, αντιλήψεις, προσδοκίες, προετοιμασία για την ανάληψη ρόλων στη ζωή"

 

Το υλικό των εισηγήσεων είναι διαθέσιμο παρακάτω:

Αρχοντίδης Θεόδωρος "Αξιοποίηση του διαδραστικού πίνακα στο Δημοτικό Σχολείο"

Παρουσίαση (σε μορφή pdf, 549KB)

Τα επόμενα είναι σε μορφή ink (σημειωματάριο του Διαδραστικού Πίνακα mimioXi) και για να ανοίξουν χρειάζεται να υπάρχει εγκατεστημένο στον υπολογιστή το λογισμικό του ΔΠ).

Παρουσίαση (182KB)

Σενάριο 1ο (Φυσικά Ε΄ τάξης, Ηλεκτρικό κύκλωμα, 667ΚΒ)

Σενάριο 2ο (Φυσικά Ε΄ τάξης, Αγωγοί-μονωτές, 1.219ΚΒ)

Σενάριο 3ο (Μαθηματικά Β΄ τάξης, Ενότητα 11: "Γνωρίζω καλύτερα τα κέρματα του Ευρώ", 1.921ΚΒ)

 

Πηγές που αξιοποιήθηκαν και εφαρμογές που κατασκευάστηκαν για την υλοποίηση των σεναρίων:

 

Για το 1ο σενάριο:

Προσομοίωση ηλεκτρικού κυκλώματος (Aπό το internet)

Προσομοίωση ηλεκτρικού κυκλώματος (Tοπικά. Απαιτείται ενημερωμένη java)

Το σταυρόλεξο του Ηλεκτρικού Κυκλώματος (εφαρμογή φτιαγμένη με το HotPotatoes)

 

Για το 2ο σενάριο:

Αγωγοί-μονωτές (εφαρμογή τύπου "σωστό-λάθος" φτιαγμένη με το HotPotatoes)

Αγωγοί-μονωτές (εφαρμογή φτιαγμένη με το Mutli Media Builder. Είναι αρχείο τύπου exe. Επιλέξτε αποδοχή στην ερώτηση για εκτέλεση.)

 

Για το 3ο σενάριο:

Τρεις εφαρμογές από τη σελίδα http://www.topmarks.co.uk/

(Διαδρομή: Whiteboard Resources, Maths, Key Stage 1 (5-7 years old), Money)

Εφαρμογή 1: Cashing in ( http://www.doorwayonline.org.uk/cashingin-fullscreen.html)

Εφαρμογή 2: Till We Meet Again  (http://www.doorwayonline.org.uk/tillwemeet-fullscreen.html)

Εφαρμογή 3: Change Exchanger  (http://www.ictgames.com/change_eXchanger_50p.html)

 

 

Αρχοντίδης Θεόδωρος "Αξιοποίηση του ΛΑΜΔΑ. Βιωματικό εργαστήριο για εκπαιδευτικούς των Τμημάτων Ένταξης"

Η εισήγηση αυτή ήταν η συνέχεια εκείνης που έγινε στην Ημερίδα της 6ης Δεκεμβρίου 2012. Τότε είχε παρουσιαστεί το λογισμικό ΛΑΜΔΑ. Τώρα οι εκπαιδευτικοί των Τμημάτων Ένταξης χρησιμοποίησαν το λογισμικό, δηλαδή εκτέλεσαν μια πλήρη σειρά δοκιμασιών σα να ήταν αξιολογούμενοι. Αφού ολοκλήρωσαν τη δοκιμασία, διάβασαν το "προφίλ" τους και μετέτρεψαν την παρατήρηση σε αξιολόγηση και την αξιολόγηση σε ένα αδρό πρόγραμμα παρέμβασης.

 

Βλάχου Καλλιόπη

"Εφηβεία, συμπεριφορές, αντιλήψεις, προσδοκίες, προετοιμασία για την ανάληψη ρόλων στη ζωή"