Δραστηριότητες
Τέχνη και σχολείο

 

05-05-2014
Τμήμα
Α3
Επίσκεψη στο Μουσείο Αφής
Υπεύθυνη δασκάλα: Καλλιόπη Βλάχου

 

Στις 5 Μαΐου επισκεφτήκαμε το Μουσείο Αφής στην Καλλιθέα. Οι σκοποί της επίσκεψής μας ήταν οι παρακάτω:

- Η εξοικείωση των παιδιών με το χώρο του Μουσείου, το οποίο διαφέρει από τα υπόλοιπα αφού σε αυτό επιτρέπεται στους επισκέπτες να αγγίξουν τα εκθέματα και η απόκτηση θετικών εμπειριών.

·     - Η ενεργητική συμμετοχή τους μέσα από βιωματικές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν πριν, μετά και κατά τη διάρκεια της επίσκεψης στο Μουσείο, με στόχο την ανακάλυψη της γνώσης.

      - Να συναισθανθούν -καλλιέργεια ενσυναίσθησης- τις ιδιαιτερότητες που διακρίνουν τα άτομα με προβλήματα όρασης και να βιώσουν τη σημασία που αποδίδεται στην αποδοχή και εμπιστοσύνη που χρειάζονται τα άτομα αυτά από το κοινωνικό σύνολο.

      - Να προβληματιστούν, να αυτενεργήσουν και να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα που αφορούν τα άτομα με προβλήματα όρασης.

 

Εμπλεκόμενα γνωστικά αντικείμενα:

Γλώσσα (Φύλλο εργασίας 1) και  Μελέτη Περιβάλλοντος, κεφάλαιο «Άνθρωποι με ειδικές ανάγκες» σελ. 78, κεφάλαιο «Γνωρίζω τον κόσμο με τις αισθήσεις» σελ.86  και  κεφάλαιο «Μια επίσκεψη στο μουσείο» σελ. 116.

 

Δραστηριότητες πριν την επίσκεψη

- Βιωματικά παιχνίδια που σκοπό είχαν να αντιληφθούν τα παιδιά ότι η κατανόηση του κόσμου που μας περιβάλλει, γίνεται μέσω των αισθήσεων (πολυαισθητηριακή μάθηση). Επιπλέον στόχος ήταν να αντιληφθούν ότι τα άτομα με προβλήματα όρασης, ακοής κλπ. κατανοούν τον κόσμο γύρω τους αξιοποιώντας σε μεγάλο βαθμό τις υπάρχουσες αισθήσεις τους και αναπτύσσοντας ταυτόχρονα ειδικές ικανότητες προκειμένου να αντιληφθούν ό,τι  συμβαίνει γύρω τους. - - Διαβάσαμε, παρακολουθήσαμε σε μορφή παρουσίασης (Power Point) και συζητήσαμε το παραμύθι "Ο τυφλός και ο κυνηγός"

 

Δραστηριότητες κατά τη διάρκεια της επίσκεψης.

Στο Μουσείο, τα παιδιά ενημερώθηκαν για το πώς κινούνται οι τυφλοί -με τη χρήση των ειδικών μπαστουνιών- για το σωστό τρόπο με τον οποίο ο οδηγός κατευθύνει τον τυφλό, για τη γραφή Braille, για τον τρόπο με τον οποίο δημιουργήθηκαν τα αντίγραφα εκθέματα του μουσείου από τα πρωτότυπα.

Τα παιδιά δεν ήταν παθητικοί θεατές αλλά συμμετείχαν στο γίγνεσθαι του μουσείου. Χωρισμένα σε ζευγάρια -και φορώντας μάσκα το ένα από τα δύο παιδιά- έπαιξαν το παιχνίδι του τυφλού και του οδηγού. Κατά τη διάρκεια αυτού του παιχνιδιού είχαν τη δυνατότητα να αγγίξουν και να ψηλαφήσουν το άγαλμα της Αφροδίτης της Μήλου, του Ερμή του Πραξιτέλη, του Ποσειδώνα, του Ηνίοχου των Δελφών, κ.ά.

 

Επιστροφή στο σχολείο:

Τα παιδιά αποτύπωσαν γραπτώς και ζωγράφισαν τις εντυπώσεις τους από την επίσκεψη (Φύλλο εργασίας 2).

 

 

Διεθνής Ημέρα Μουσείων

Με την αφορμή την 18η Μαΐου (Διεθνής Ημέρα Μουσείων) σας προτείνουμε μουσεία που μπορείτε να επισκεφτείτε δωρεάν με τα παιδιά σας, προκειμένου να παρακολουθήσουν κάποιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.  http://www.athinorama.gr/daylife/guide.aspx?vid=3000333