Δραστηριότητες
Τέχνη και σχολείο

20-3-2012
Τάξη ΣΤ
Εκπαιδευτική επίσκεψη στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών.
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Ζωή Σελίμη (ΣΤ1) και Καλλιόπη Βλάχου (ΣΤ2)

 

Στις 20 Μαρτίου παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της ΣΤΕΓΗΣ, «Ανιχνεύοντας τον 20ό αιώνα: Ένα ηχητικό καλειδοσκόπιο με την Καμεράτα στη Στέγη».

Γενικός στόχος του προγράμματος ήταν η καλλιέργεια της μουσικής αίσθησης των παιδιών, καθώς και η γνωριμία και επαφή τους με την οικογένεια των εγχόρδων. Τη μοναδική αυτή εμπειρία τους την πρόσφερε η Καμεράτα, μια από τις καλύτερες ορχήστρες της χώρας μας. Τα παιδιά ταξίδεψαν μουσικά με την Καμεράτα, μέσα στον 20ό αιώνα, ακούγοντας από την ορχήστρα τα μουσικά ρεύματα του αιώνα (κλασική μουσική, polka, tango,jazz,pop, κινηματογραφική μουσική).

Μέσα σ’ ένα ζωντανό περιβάλλον με την καθοδήγηση της συνθέτριας μουσικοπαιδαγωγού Σοφίας Καραγιάννη, τα παιδιά αντάλλαξαν απόψεις και πληροφορήθηκαν σχετικά με τα παραπάνω μουσικά είδη. Επίσης με πρακτικά παραδείγματαου δόθηκαν από την ορχήστρα- συζήτησαν για την ενορχήστρωση, το ηχόχρωμα, το ρόλο του κάθε οργάνου στο κομμάτι, το ρυθμό, τον ηχητικό όγκο κ.ά.

Τέλος τα παιδιά με τη διαδραστική δραστηριότητα «Κάθε φορά αλλιώς» παρουσίασαν μια μουσική ιστορία –με τη βοήθεια της ορχήστρας- την οποία είχαν φτιάξει στην τάξη τους.

Η ιστορία που δημιούργησε το κάθε τμήμα βασίστηκε σε συγκεκριμένα μουσικά κομμάτια τα οποία, αφού ακούστηκαν αρκετές φορές από τους μαθητές και ακολούθησε συζήτηση σχετικά με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε κομματιού, επενδύθηκαν με λόγια από τα ίδια τα παιδιά. Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν στη Στέγη κατά τη διάρκεια του προγράμματος όπου ένα παιδί αφηγούταν τη μικρή ιστορία, και ένα άλλο έδινε οδηγίες στην ορχήστρα προκειμένου να παίξει το μουσικό κομμάτι που αντιστοιχούσε στα λόγια της ιστορίας (δέστε τις φωτογραφίες παρακάτω).

Σας παρουσιάζουμε τα μουσικά κομμάτια και τις ιστορίες που δημιούργησαν με τη βοήθεια αυτών τα παιδιά.

kam1, kam2, kam3, kam4, kam5, kam6

 

 

ΤΑΞΗ ΣΤ1

- Πριν δύο χρόνια σ’ ένα παραθαλάσσιο χωριό γινόταν μια γιορτή. (Kam6)

- Ξαφνικά ακούστηκε ένας θόρυβος και μετά ένα ουρλιαχτό. (kam1)

- Όλοι είδαν μια μαύρη σκιά να απομακρύνεται. (kam2)

- Φόβος και αγωνία επικράτησε στο χωριό για λίγα λεπτά. (kam3)

- Αμέσως οι κάτοικοι του χωριού άρχισαν να τρέχουν πίσω από τη σκιά. Περίεργοι θόρυβοι ακούγονταν στο δάσος. (kam4)

- Η σκιά επιτέθηκε, ακολούθησε σύγκρουση και τελικά οι κάτοικοι έπιασαν τον ένοχο. (kam5)

 

ΤΑΞΗ ΣT2

- Στο σχολείο, το καινούριο παιδί ανοίγει διστακτικά, την πόρτα της τάξης και μπαίνει μέσα αργά-αργά. (kam4)

- Ακούει φωνές και φασαρία. (kam6)

- Δύο παιδιά αγριοκοιτάζοντας τον μπαίνουν μπροστά του και του κλείνουν το δρόμο. (kam3)

- Αυτός φοβισμένος, προσπαθεί να απομακρυνθεί, όμως εκείνοι τρέχουν γρήγορα και τον προλαβαίνουν. (kam1)

- Τον στριμώχνουν σε μια γωνιά και αρχίζουν να τον απειλούν και να τον χτυπάνe. (kam5)

- Στη συνέχεια, ο Μάρκος πηγαίνει στο σπίτι του λυπημένος και πονεμένος. (kam2)

 

Ένα πολύ όμορφο μουσικό ταξίδι που έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές να διευρύνουν τους μουσικούς τους ορίζοντες, να δημιουργήσουν και να αντιληφθούν ότι η ενασχόλησή μας –με οποιοδήποτε τρόπο- με την ποιοτική μουσική καλυτερεύει τη ζωή μας αλλά και εμάς τους ίδιους ταυτόχρονα.