Συμμετοχή σε διαγωνισμούς - Διακρίσεις
 

Συμμετοχή του σχολείου μας
στον προκριματικό και στον τελικό
του
2ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής
με θέμα "Ο Γαλαξίας μου"
5-3-201
6  και 19-3-2016
 http://www.wrohellas.gr
Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Κωνσταντίνος Ροπόδης (ΠΕ19)

 

 

Η ομάδα μας με το όνομα «Τα Παιδιά του Ι(Η)λίου» είχε ως μέλη τους εξής μικρούς δημιουργούς (με αλφαβητική σειρά): Αρχοντίδης Θεμιστοκλής, Κουκουλέτσος Κωνσταντίνος, Κωνσταντάγκας Ιάσων, Παπανδρέου Νικόλαος, Τσέρτος Ραφαήλ-Παναγιώτης.

Προπονητής της ομάδας ήταν ο εκπαιδευτικός Πληροφορικής του σχολείου Ροπόδης Κωνσταντίνος.
Στην κατασκευή του σκηνικού βοήθησε η εκπαιδευτικός Εικαστικών Θεοδώρα Χανδρινού και ο Διευθυντής του σχολείου Θεόδωρος Αρχοντίδης.

Φέτος η ομάδα μας κατάφερε και πέρασε στον τελικό του διαγωνισμού (όπου πέρασαν περίπου 1 στα 10 σχολεία) και γενικά παρουσίασε με όμορφο και αξιοπρεπή τρόπο τη δημιουργία της στους συμμετέχοντες και στο κοινό, βαθμολογήθηκε θετικά και με αυτόν τον τρόπο τίμησε τη δουλειά τους αλλά και το δημόσιο σχολείο μας.

 

 

Λίγα λόγια για το έργο

Ιδέα - στόχος
Θεωρούμε ότι στο όχι τόσο μακρινό μέλλον η ανθρωπότητα θα μπορέσει να αποικίσει κοντινούς πλανήτες ανάμεσά τους και τον πλανήτη Άρη. Εκεί οι αστροναύτες ανάμεσα στις άλλες ασχολίες τους θα πρέπει με κάποιο τρόπο να επικοινωνούν και με την Γη. Έτσι σκεφτήκαμε να υλοποιήσουμε μία παραλλαγή του συστήματος που χρησιμοποίησε στον Άρη και το Ρομποτικό Όχημα Mars Curiosity. Η κεντρική ιδέα είναι να έχουμε μία κεραία, η οποία θα προσπαθεί να επικοινωνήσει με έναν τηλεπικοινωνιακό δορυφόρο που θα βρίσκεται σε τροχιά γύρω από τον Άρη και αυτός με την σειρά του θα επικοινωνεί με την Γη. Για αυτόν τον σκοπό η ρομποτική μας κεραία αυτόματα θα περιστρέφεται μέχρι να καταφέρει να εντοπίσει και να επικοινωνήσει με τον δορυφόρο. Σε περίπτωση σφάλματος θα ξεκινά την αναζήτηση και πάλι!

Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι γνωρίζουμε ότι ο Άρης έχει μία λεπτή ατμόσφαιρα και μετεωρολογικά φαινόμενα. Οι ρομποτικοί εξερευνητές που είναι εκεί έχουν ήδη καταγράψει ισχυρότατες ανεμοθύελλες, που παράγουν και ήχο, ο οποίος ταξιδεύει μέσω αυτής της ατμόσφαιρας. Το φαινόμενο έχει παρουσιαστεί σε ντοκιμαντέρ.
Γνωρίζοντας αυτά, έχουμε φροντίσει ώστε αν η κεραία μας πέσει θύμα μίας τέτοιας επικίνδυνης κατάστασης να το αντιλαμβάνεται μέσω αισθητήρα ήχου (μικρόφωνο) και να σταματά αυτόματα την λειτουργία της ώστε να μην πάθει ζημιά.

 

Υλοποίηση
Το έργο έχει δύο αυτοματισμούς:
Έναν με τον αισθητήρα απόστασης για να εντοπίζουμε τον δορυφόρο. Μόλις τον βρει σταματά ο κινητήρας και η κίνηση της κεραίας. Αντίθετα, όταν χάσουμε τη θέση του, ξεκινά και πάλι ο κινητήρας με σκοπό να αλλάξει θέση η κεραία για μία νέα απόπειρα εντοπισμού.
Έναν με τον αισθητήρα ήχου (που είναι το μικρόφωνο του υπολογιστή) για να εντοπίσουμε πιθανή ανεμοθύελλα από τον έντονο ήχο που παράγει λόγω ατμόσφαιρας. Όσο ο ήχος ξεπερνά ένα όριο η κεραία δεν κινείται.
 

Κατασκευή του έργου:
- Τους αισθητήρες και τον κινητήρα τα πήραμε από το πακέτο Lego WeDO.
- Για την κατασκευή της κεραίας και του δορυφόρου χρησιμοποιήσαμε Lego τουβλάκια.
- Το σκηνικό μας δημιουργήθηκε από ξύλο, χαρτόνι, χαρτοπετσέτες, κόλλα, χρώμα, μία μεταλλική ράβδο και εκτυπώσεις άστρων και ουράνιων σωμάτων από τον υπολογιστή.
 

Περισσότερες πληροφορίες
Ο κώδικας του έργου μας στο Scratch:  https://scratch.mit.edu/projects/101179675

Video με την παρουσίαση του έργου: http://vod-new.sch.gr/asset/detail/A1uM5NFSWiWOA2LecObihRXS

 

 

 

Κατασκευή

Φάση 1η - Αρχική σχεδίαση

 

Φάση 2η - Πρότυπο κατασκευής

 

Φάση 3η - Προγραμματισμός

 

Φάση 4η - Δημιουργία σκηνικού

 

Φάση 5η - Τελειοποίηση κατασκευής

 

Φάση 6η - Βελτιστοποίηση κώδικα & Αυτοματισμών

 

Φάση 7η - Πρόβες

 

 

Διαγωνισμός, 5-3-2016
(Περιφερειακός - Προκριματικός)

 

 

Διαγωνισμός, 19-3-2016
(Τελικός)