Συμμετοχή σε διαγωνισμούς - Διακρίσεις
 

Συμμετοχή του σχολείου μας στον
1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής
με θέμα "Η δική μου πόλη"
14-03-201
5
 http://www.wrohellas.gr
Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Κωνσταντίνος Ροπόδης (ΠΕ19)

 

Η ομάδα μας με το όνομα «Τάλως» είχε ως μέλη τους εξής μικρούς δημιουργούς (με αλφαβητική σειρά): Κάτσα Ελευθερία, Κουτσούλη Γιάννη, Παπαδάτου Αναστασία, Ράπτη Αμφιτρίτη και Σακκά Μιχάλη.

Προπονητής της ομάδας ήταν ο εκπαιδευτικός Πληροφορικής του σχολείου Ροπόδης Κωνσταντίνος.

Στην κατασκευή του σκηνικού βοήθησε η εκπαιδευτικός Εικαστικών Ευθυμία Μουργιά.

 

Η ομάδα δεν κατέκτησε κάποια από τις τρεις πρώτες θέσεις, εντούτοις παρουσίασε με όμορφο και αξιοπρεπή τρόπο τη δημιουργία της στους συμμετέχοντες και στο κοινό, βαθμολογήθηκε θετικά και με αυτόν τον τρόπο τίμησε τη δουλειά τους και το δημόσιο σχολείο μας.

 

Ιδέα - στόχος

Ειδικότερα στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε ένα ανθρωπόμορφο ρομπότ υποδοχής για μαγαζιά και εταιρείες εστίασης - ψυχαγωγίας της πόλης μας.

Θεωρητικά ένα τέτοιο δημιούργημα θα μπορούσε να ενισχύσει την φήμη, αλλά και την αγορά της πόλη μας, η οποία θα είχε ένα επιπλέον πλεονέκτημα διαφήμισης και διαφορετικότητας σε ένα δύσκολο πλέον οικονομικό περιβάλλον. Εναλλακτικά, θα μπορούσε κανείς να πει ότι είναι ένας ρομποτικός μετρ ή σερβιτόρος, που όταν βλέπει κάποιον να πλησιάζει, τον καλεί κοντά του χαιρετώντας τον, δηλαδή κουνώντας το χέρι του για να κεντρίσει την προσοχή του και όταν ακούσει θόρυβο (πιθανή ομιλία από κοντινή απόσταση) απαντά και προσκαλεί τον περαστικό μέσα στο μαγαζί (δηλαδή σαν να πρόκειται για μία κανονική απόπειρα επικοινωνίας)!

 

Υλοποίηση

Για την κατασκευή του χρησιμοποιήσαμε πέρα από τα τουβλάκια lego και εξαρτήματα από το kit ρομποτικής Lego-WeDo:

- Έναν κινητήρα στο στήθος του ρομπότ για την κίνηση του χεριού

- Έναν αισθητήρα κίνησης-απόστασης στο κεφάλι του ρομπότ για να εντοπίζει τους πιθανούς πελάτες που πλησιάζουν.

Ως αισθητήρας ήχου χρησιμοποιήθηκε το ενσωματωμένο μικρόφωνο του υπολογιστή για να εντοπίζει τον ήχο και να απαντά σαν να πρόκειται για κανονικό διάλογο.

Ο προγραμματισμός έγινε με τη βοήθεια του λογισμικού Scratch (έκδοση 1.4)

 

Κατασκευή ρομπότ (lego WeDo)

 

Κατασκευή σκηνικού

 

Συγγραφή κώδικα

 

 

Διαγωνισμός, 14-3-2015