Επαναφορά ωρολογίου προγράμματος (Απλά διαλείμματα)

 

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε (14/9/2020 - 18/9/2020) υλοποιήθηκε το σύστημα των διαφορετικών διαλειμμάτων κατά ομάδες τάξεων με σκοπό να αποφευχθεί ο συνωστισμός και ο συγχρωτισμός των μαθητών.

 

Δυστυχώς ήρθαμε αντιμέτωποι με προβλήματα, τα οποία ήταν τα εξής:

 

1ον) Επειδή υπήρχε αναγκαστική επικάλυψη των χρονικών διαστημάτων των διδακτικών ωρών της μιας ομάδας τάξεων με τα χρονικά διαστήματα των διαλειμμάτων της άλλης ομάδας τάξεων, κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής βρίσκονταν στο προαύλιο μαθητές, οι οποίοι είχαν διάλειμμα μαζί με τους μαθητές που εκείνη την ώρα είχαν Φυσική Αγωγή. Η επικάλυψη μπορεί να είχε διάρκεια μέχρι και 20 λεπτά (το μεγαλύτερο από τα διαλείμματα), κατά τα οποία και ο εκπαιδευτικός Φ.Α. δυσκολευόταν να κάνει μάθημα και οι εφημερεύοντες δυσκολεύονταν να κρατήσουν τα παιδιά ξεχωριστά μεταξύ τους.

Δυστυχώς δεν υπάρχει κάποιο ξεχωριστό απομονωμένο προαύλιο, όπου θα μπορούσε να γίνεται το μάθημα της Φ.Α. χωρίς να έχουν πρόσβαση σε αυτό μαθητές, οι οποίοι έχουν διάλειμμα.

Το πρόβλημα αυτό θα γινόταν ακόμη εντονότερο όταν τοποθετηθεί και δεύτερος εκπαιδευτικός Φ.Α., γιατί θα τυχαίνει –όπως τύχαινε και τα προηγούμενα χρόνια– να έχουν μάθημα Φ.Α. ταυτόχρονα δύο τμήματα, οπότε θα πρέπει να δεσμεύονται τα δύο από τρία προαύλια του σχολείου για το μάθημα και θα απομένει ένα μόνο προαύλιο για να βγουν διάλειμμα οι μισοί μαθητές του σχολείου, οι οποίοι κανονικά θα ήταν μοιρασμένοι σε τρία προαύλια...

 

2ον) Στο κτήριο του σχολείου συστεγάζεται το 5ο Νηπιαγωγείο Ιλίου, το οποίο έχει πενήντα (50) μαθητές. Σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου υπάρχει ένα διάλειμμα από 10:00-10:45 και λόγω της κατάστασης της πανδημίας τα νήπια βγαίνουν σε δύο ξεχωριστά προαύλια, οπότε κατά το παραπάνω χρονικό διάστημα απομένει μόνο ένα προαύλιο διαθέσιμο για τους μαθητές του Δημοτικού είτε για μάθημα Φ.Α. είτε για διάλειμμα.

 

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι ο σκοπός για τον οποίο υιοθετήθηκε το σύστημα με τα διαφορετικά διαλείμματα, δηλαδή η αποφυγή του συνωστισμού και του συγχρωτισμού, τελικώς δεν επετεύχθη.

 

Έτσι ο Σύλλογος Διδασκόντων συνήλθε την Παρασκευή το μεσημέρι μετά το σχόλασμα και αφού αξιολόγησε την κατάσταση, αποφάσισε ομόφωνα:

 

1) Να μην  υπάρχουν πλέον διαφορετικά διαλείμματα κατά ομάδες τάξεων. Το ωρολόγιο πρόγραμμα να ισχύει όπως ίσχυε με τον κλασικό τρόπο.

 

2) Να διπλασιαστεί ο αριθμός των εφημερευόντων. Σε κάθε προαύλιο θα βρίσκονται  δύο εφημερεύοντες αντί ένας. Έτσι η αναλογία εφημερευόντων προς μαθητές διατηρείται σταθερή.

 

Κατά τα υπόλοιπα θα συνεχίσει να καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για αποφυγή συνωστισμού και συγχρωτισμού μαθητών διαφορετικών ομάδων (τάξεων, τμημάτων) όσο αυτό είναι δυνατόν με δεδομένο ότι έχουμε να κάνουμε με παιδιά κι όχι με μηχανές…

 

Ήδη από την ημέρα του Αγιασμού οι μαθητές χρησιμοποιούν διαφορετικά κατά τάξεις προαύλια, πράγμα που ισχύει τόσο κατά την προσέλευση όσο και κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων.

 

Ιδίως σε ό,τι αφορά την προσέλευση δεν αρκούμαστε πλέον μόνο στους εφημερεύοντες. Οι εκπαιδευτικοί που έχουν την πρώτη ώρα μάθημα βρίσκονται με το άνοιγμα της αυλόπορτας στα αντίστοιχα προαύλια για να υποδέχονται και να επιβλέπουν τους μαθητές τους μέχρι να έρθει η ώρα να ανέβουν μαζί τους στις αίθουσες. Παρόμοια τακτική ακολουθείται και κατά την αποχώρηση που θα διαρκεί περισσότερη ώρα λόγω του ότι τα τμήματα θα κατεβαίνουν σταδιακά.

 

Πρώτιστη μέριμνά μας είναι η ασφάλεια των μαθητών και τώρα πλέον λόγω της κατάστασης και η διαφύλαξη της υγείας τους όσο αυτό περνάει από το χέρι μας.